KIEDY:
Obręcz szlifujemy kiedy czujemy, że siła hamowania znacząco spadła oraz gdy podczas hamowania koło "skacze", czyli siła nie jest jednakowa na całym obwodzie koła. Proces ma na celu usunięcie nagromadzonych zanieczyszczeń oraz ewentualnych defektów z obręczy, przywracając jej pierwotne właściwości. Czynności należy wykonywać tylko w razie konieczności - zbyt częste szlifowanie może skutkować przedwczesnym zużyciem obręczy. Po tym zabiegu warto także wymienić lub wyszlifować klocki hamulcowe, gdyż na nich też zbierają się zanieczyszczenia (w tym przypadku lepiej używać papieru 80).
Po lewej stronie cześć obręczy szlifowania, po prawej zanieczyszczona - różnica jest widoczna gołym okiem |
NARZĘDZIA:
-papier ścierny 240 (najlepiej wodny)
-kawałek płaskiego klocka (drewniany, z tworzywa, musi być twardy)
-pojemnik z wodą
METODYKA:
Po zdemontowaniu ogumienia szlifujemy bok obręczy zmoczonym papierem ściernym naciągniętym na klocek. Należy uważać, żeby papier prowadzony był równolegle do powierzchni boku felgi. Szlifujemy ruchami po obwodzie (czyli lekko kolistymi) do momentu w którym bok obręczy będzie jednolity na całej powierzchni.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz